Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

ΟΗΕ: Ο άνθρωπος και όχι το αυτοκίνητο στο επίκεντρο των συστημάτων μεταφορών

 
ΟΗΕ: Ο άνθρωπος και όχι το αυτοκίνητο στο επίκεντρο των συστημάτων μεταφορών
 
Θα τριπλασιαστεί ο αριθμός των αυτοκινήτων μέχρι το 2050 αναφέρει έρευνα του Οργανισμού
 
Τουλάχιστον το 20% των προϋπολογισμών τους θα πρέπει να επενδύσουν οι κυβερνήσεις για τις μεταφορές σε υποδομές που προωθούν το περπάτημα και το ποδήλατο, ώστε να σώσουν ζωές, να περιορίσουν τη ρύπανση και να μειώσουν τις εκπομπές καυσαερίων από τα αυτοκίνητα, υποστηρίζει το πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP).

Περίπου οι μισοί από το 1,3 εκατομμύριο ανθρώπους που σκοτώνονται κάθε χρόνο σε τροχαία δυστυχήματα είναι πεζοί, ποδηλάτες ή μοτοσικλετιστές, σημειώνει σε μια έκθεσή της αυτή η υπηρεσία του ΟΗΕ.

Στις χώρες με μεσαία και μικρά εισοδήματα της Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία διπλάσιοι άνθρωποι σε σύγκριση με τις πλούσιες χώρες της Δύσης.

Από τις 20 χώρες που μελετήθηκαν δειγματοληπτικά, οι τρεις πιο επικίνδυνες για να κυκλοφορεί κανείς με τα πόδια βρίσκονται στην Αφρική, στο Μαλάου το 66% των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα ήταν πεζοί και δικυκλιστές.

Ακολουθούν η Κένυα και η Νότια Αφρική με ποσοστά 61% και 53% αντίστοιχα. «Οι άνθρωποι θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους κάθε φορά που βγαίνουν από το σπίτι τους», ανέφερε ο εκτελεστικός διευθυντής του UNEP Έρικ Σολχάιμ.

Πέρα από τους θανάτους, τα συστήματα μεταφορών που σχεδιάζονται έχοντας στο επίκεντρο το αυτοκίνητο αυξάνουν τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου αλλά και τη θανατηφόρα ρύπανση της ατμόσφαιρας. «Πρέπει να θέσουμε τους ανθρώπους και όχι τα αυτοκίνητα στο επίκεντρο», τόνισε ο Σολχάιμ.

Η έκθεση του προγράμματος προτείνει μια σειρά από μέτρα, όπως την αύξηση των ποδηλατοδρόμων και των διαβάσεων για τους πεζούς.

Ο αριθμός των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων αναμένεται να τριπλασιαστεί παγκοσμίως μέχρι το 2050 και η μεγαλύτερη αύξηση θα παρατηρηθεί στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Αυτή η «έκρηξη» των μηχανοκίνητων μέσων μεταφοράς θα αποτελέσει ένα σημαντικό εμπόδιο στις προσπάθειες που καταβάλλονται για να περιοριστεί η άνοδος της θερμοκρασίας σε επίπεδο μικρότερο των 2 βαθμών Κελσίου.

Η κακή ποιότητα του αέρα, για την οποία εν μέρει ευθύνονται οι εκπομπές καυσαερίων, εκτιμάται ότι προκαλεί περίπου 7 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο. Ταυτόχρονα επιδεινώνει την κατάσταση ασθενών που πάσχουν από βρογχίτιδα, άσθμα ή καρδιολογικά προβλήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου