Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Αυστραλία. Ο τομέας πλήγηκε από την ξηρασία

 
Η χώρα είχε μια πρώιμη και κρύα άνοιξη, αλλά και  παγετό σε ορισμένες περιοχές. Τα σταφύλια υπέστησαν βλάβες από τον ήλιο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών του Δεκεμβρίου (άνω των 40 °C) και επλήγησαν από την ξηρασία του καλοκαιριού. Αυτά τα καιρικά φαινόμενα μείωσαν σοβαρά την αυστραλιανή παραγωγή κρασιού. Οι απώλειες της συγκομιδής ποικίλλουν από τη μια περιοχή στην άλλη: η κοιλάδα Barossa υπέστη λιγότερη ζημιά (1-10% απώλειες), ενώ οι ζημίες υπερέβησαν το 20% σε όλους τους τομείς στην Αδελαΐδα και αυξήθηκαν τουλάχιστον 50% για τα σταφύλια ποικιλίας Cabernet.
 
Οι συνολικές ζημίες στα οινοποιήσιμα σταφύλια το 2014 είναι κατ 'εκτίμηση 140.000 τόνοι (συνολικά 1.560 εκατ. τόνοι) σε σχέση με τη συγκομιδή του 2013. Η παραγωγή οίνου το 2014 (10,9 Mhl) μπορεί να μειωθεί κατά περισσότερο από ένα εκατομμύριο εκατόλιτρα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
 
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει υψηλή ζήτηση για τα σταφύλια Pinot Gris φέτος και χαμηλότερη ζήτηση για το Chardonnay. Οι τιμές για το τελευταίο είναι μέτριες και τα οινοποιεία της Αυστραλίας συνεχίζουν να μειώνουν τα αποθέματά τους.
 
 
Το 2013, οι αυστραλιανές εξαγωγές οίνου μειώθηκαν κατά:
 
• 3% σε όγκο και
• 10% σε αξία σε σύγκριση με το 2012.
 
Οι κυριότεροι προορισμοί για τις αυστραλιανές εξαγωγές κρασιού είναι ακόμα οι Ηνωμένες Πολιτείες και η ΕΕ, τόσο όσον αφορά τον όγκο και την αξία. Οι κύριες αγορές της ΕΕ είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Κάτω Χώρες. Η μέση τιμή εξαγωγής προς αυτές τις δύο ευρωπαϊκές χώρες είναι χαμηλότερες από τις τιμές εξαγωγής προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
 
Μελέτες σχετικά με το θέμα προβλέπουν ότι το 2014 οι εξαγωγές θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2013. Ένας παράγοντας ώθησης της ανάπτυξης είναι η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου μεταξύ της Αυστραλίας και της Νότιας Κορέας, η οποία αφαιρεί το 15% των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβαλλόταν τα προηγούμενα χρόνια στους αυστραλιανούς οίνους.
 
To Wine Australia έχει αναπτύξει στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση των κρασιών. Ο στόχος του προγράμματος είναι να αυξηθεί η παγκόσμια θέση της Αυστραλίας με τη βελτίωση της ποιότητας και την αντίληψη και την κατηγοριοποίηση των προϊόντων. " A + αυστραλιανό κρασί" είναι το νέο brand name που χρησιμοποιείται για την εκστρατεία προώθησης. Τα προγράμματα μάρκετινγκ έχουν αναπτυχθεί με βάση τις παραδοσιακές χώρες όπως ο Καναδάς, η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ιαπωνία και η ΕΕ (Ιρλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Σουηδία), καθώς και τις αναδυόμενες αγορές, όπως η Σιγκαπούρη, η Ρωσία, η Ινδία, η Βραζιλία και η Νότια Κορέα.
 
Οι εισαγωγές της Αυστραλίας αυξήθηκαν κατά 3% το 2013, με περισσότερα από 87.000 εκατόλιτρα. Οι κύριες αγορές εισαγωγής είναι η Νέα Ζηλανδία (54.000 εκατόλιτρα), η Γαλλία (15.000 εκατόλιτρα) και η Ιταλία (15.000 εκατόλιτρα). Οι εισαγωγές προβλέπεται να αυξηθούν σε 90.000 εκατόλιτρα το 2014.

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου